Op bezoek bij Aqua+ Sprinklersystemen

24 janeiro 2021
375x2152028229
We nemen je mee naar het jaar 1895, het jaar waar Bernard Walhof met een lening van 500 gulden een installatiebedrijf begon in Goor. 500 gulden was voor die tijd natuurlijk veel geld, maar door de gouden formule van Bernard was dat bedrag binnen één jaar alweer terugbetaald. Tot op de dag van vandaag word ...

We nemen je mee naar het jaar 1895, het jaar waar Bernard Walhof met een lening van 500 gulden een installatiebedrijf begon in Goor. 500 gulden was voor die tijd natuurlijk veel geld, maar door de gouden formule van Bernard was dat bedrag binnen één jaar alweer terugbetaald. Tot op de dag van vandaag wordt Aqua+ Sprinklersystemen b.v. gerund door de familie Walhof.

Sinds 2018 runt Bas-Jan Walhof het bedrijf samen met zijn vader. Bas-Jan is hierbij de 5de generatie in het bedrijf, dus kun je wel stellen dat Aqua+ een écht familiebedrijf is. Kirsten Odink, Marjon van Rooijen (Euro Planit Hengelo) en Roy Steendam (Euro Planit Hoogeveen) zijn nauw betrokken bij Aqua+ en hebben regelmatig contact met Kristel, HR-manager bij Aqua+ die graag een boekje opendoet over het bedrijf: “Aqua+ heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot dé sprinklerspecialist van Nederland en is uitgegroeid naar een landelijk opererende organisatie. Dit is allemaal tot stand gekomen door de familie Walhof. Zonder de juiste medewerkers had Aqua+ niet gestaan waar het nu staat” vertelt ze trots.

Blijven groeien

Stil zitten? Dat kunnen ze bij Aqua+ niet. “Vanaf 2020 opereren wij volledig CO2-neutraal en we zijn continu bezig met verbeterprojecten. We blijven bij met de nieuwste technieken, werken al jaren volgens BIM (Building Information Modeling) en digitaliseren onze processen. Tot voor kort liepen onze monteurs voorheen altijd rond met een dikke map documentatie en werkbonnen onder hun arm, ook dit is gedigitaliseerd waardoor we veel efficiënter te werk kunnen gaan.”

Naast de ontwikkelingen in het bedrijf vinden zij de ontwikkeling van personeel ook zeer belangrijk. “Zo heeft bijvoorbeeld mijn collega Frank Braamhaar de eerste 20 jaar bij Aqua+ als lasser gewerkt waarna hij erachter kwam dat hij zijn passie toch meer zag in een functie als servicemonteur. Samen met Aqua+ is hij gaan kijken naar een omscholing, met succes! Daarnaast hebben we doormiddel van het programma oZone een intern e-learning systeem op kunnen zetten waarbij wij onze werknemers op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen. Al deze ontwikkelingen vinden we ook iedere keer weer terug bij de klant. Zo hebben we door ons personeel een mooi portfolio opgebouwd bij veel toffe klanten zoals Timberland, Grolsch bierbrouwerij, Heiploeg en BMW Group Nederland.”

De gouden formule

Eigenlijk is deze formule heel simpel vertelt Kristel: “Pak een aantal producten met een hoogwaardige kwaliteit, doe daar het beste personeel bij en je krijgt hét succes van Aqua+. Iedereen staat namelijk volledig achter het product. Daarnaast is er een goed gevoel van samenhorigheid aanwezig, je staat er nooit alleen voor bij Aqua+. Iedereen staat open om je te helpen.” Naast deze mooie kijk op het bedrijf zie je aan alles dat netjes en schoon werken hoog in het vaandel staat bij Aqua+. Van de entree van het bedrijf en de werkbussen tot aan de werkplaats, alles ziet er erg netjes en onderhouden uit.

Zie jij jezelf al werken bij Aqua+?
Bekijk dan eens een van deze leuke vacatures die bij Aqua+ open staan!

Onder de mensen

Aqua+ is een bedrijf dat graag onder de mensen is. Buiten alle leuke ontwikkelingen die het bedrijf doormaakt vinden ze allerlei leuke manieren om hun netwerk daarvan op de hoogte te houden. “Wij houden je graag via social media op de hoogte van alle nieuwe projecten en daar leggen we het een en ander uit over de verschillende systemen. Daarnaast doen we ook vaak iets leuks terug voor onze volgers. Zo hebben we bij onze klant het Hilton bij Hoog Catharijne in Utrecht een hotelovernachting weg mogen gegeven.” Aqua+ vindt het belangrijk om ook de allerjongste onder ons mee te nemen in hun verhaal: “Hiervoor hebben we op de website een pagina speciaal opgezet om kinderen bewust te maken van de technologie van deze tijd.”

Doe maar gewoon…

Kristel gaat al ver terug wat betreft de eerste ontmoeting met Euro Planit. “Bij mijn vorige werkgever zat een ander uitzendbureau inhouse, maar daarnaast had ik ook al contact met Euro Planit. Wat ik juist zo kenmerkend aan Euro Planit vind is dat ze niet zo gejaagd zijn en dat ze graag mee willen denken. Helaas kon Euro Planit bij mijn vorige werkgever niet veel doen, maar ze bleven wel contact houden om te kijken of Euro Planit wellicht ergens anders mee kon helpen. Dit gaf niet het gevoel dat er altijd een commercieel doel achter zat en ervaarde ik als erg prettig. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg en dat in combinatie met korte lijntjes, dat past bij Aqua+. Daarom hebben wij gekozen voor Euro Planit.”

Denk jij na over een kopje koffie met Euro Planit? Wij staan altijd open voor een leuk gesprek!
Een vrijblijvende afspraak inplannen kan via [email protected] of +31 575 55 55 18.