Een nieuwe start en het logische vervolg

24 January 2022
375x215 1
We zijn in gesprek met Jet, Facilitair Manager bij Euro Planit Personeelsdiensten. “Een nieuwe start en het logische vervolg”Een nieuw jaar, een nieuwe start. Hoewel nieuw….sinds oktober 2018 is Jet onderdeel van het team Euro Planit Personeelsdiensten.

We zijn in gesprek met Jet, Facilitair Manager bij Euro Planit Personeelsdiensten.

“Een nieuwe start en het logische vervolg”

Een nieuw jaar, een nieuwe start. Hoewel nieuw….sinds oktober 2018 is Jet onderdeel van het team Euro Planit Personeelsdiensten.
“Mijn broer werkte al bij Euro Planit als online marketeer en mijn broertje liep in de zomer stage bij Euro Planit, dus voor mij was dit bedrijf niet geheel onbekend. Op het moment van solliciteren werkte ik nog als Teamleidster in een webshop, maar ik wilde graag mijn werkervaring en kennis uitbreiden en stond open voor iets nieuws. Nadat mijn broer mij wees op de vacature Recruiter werd ik direct enthousiast. Een compleet nieuwe onbekende functie, maar ik houd wel van een uitdaging. De gesprekken die ik heb gevoerd met mijn toen toekomstige collega’s heb ik echt als zeer prettig ervaren. Informeel, gezellig en open. Euro Planit heeft verder gekeken dan alleen mijn papiertjes, zij zagen het in mij en hebben mij de kans gegeven mijzelf te bewijzen.”

Jet houdt wel van uitdagingen en nieuwe zaken. Met haar inzet en doorzet is ze vanuit de recruitmentrol al snel doorgegroeid naar inhouse consultant bij een grote opdrachtgever. Hier heeft ze heel veel geleerd. Deze functie bracht haar veel in kennis en kunde. Ook heeft ze in deze periode intensief samengewerkt met de afdeling EU flex van Euro Planit. Toen in december de functie manager EU flex vrij kwam was er voor Jet geen enkele twijfel. “ De andere tak van sport, nationaliteit, taal en cultuur is waar ik voor gevallen ben. Hoe kom ik dan nu bij Facilitair terecht? Eigenlijk is alles een logische stap geweest, zo ook deze. Huisvesting was al een groot deel van mijn takenpakket als Manager EU-flex, maar omdat wij (gelukkig!) flink aan het groeien zijn was het nog maar moeilijk te combineren met alle overige zaken. Ik heb ervoor gekozen om de facilitaire kant te kiezen, nieuwe taken erbij aan te nemen en gelukkig heb ik ook in deze functie nog genoeg contact met mijn collega’s! “

 

“Mensen blij maken met een nieuwe woonplek”

Samen met collega’s Gerard, Honorata en Adina zorgen wij voor alle facilitaire zaken. Dit geldt voor onze eigen vestigingen, maar ook voor onze, op dit moment, 28 huizen waar onze medewerkers wonen. “Wanneer ik bijvoorbeeld bezig ben met het inplannen van een bezichtiging, is Gerard onderweg om een CV-ketel te repareren, is Honorata onderweg om de huizen weer fris en fruitig te maken en maakt Adina reserveringen in onze portal. Wanneer ik bezig ben met de administratie, is Gerard een nieuwe koelkast aan het afleveren, is Honorata medewerkers helpen verhuizen en is Adina auto’s aan het wisselen. Zo divers zijn onze taken en zo vullen we elkaar perfect aan.” Plannen en organiseren, processen verbeteren en de afwisseling die de functie biedt. Daarnaast is het altijd fijn om mensen blij te maken met een nieuwe auto, telefoon of een nieuwe woonplek. 

“Kom uit die comfortzone”

Jet is iemand die graag in het hier en nu leeft. Wel heeft ze sterk het gevoel dat ze bij Euro Planit op haar plek zit, ook in de toekomst. Het pad zoals zij het nu belopen heeft, heeft dit wel duidelijk gemaakt. Ze is dankbaar voor de kansen die ze heeft gekregen maar zegt tegelijkertijd pak het ook aan wanneer het geboden wordt. “Stap uit je comfortzone. De beste werkgevers kijken echt verder dan alleen je opleiding en/of werkervaring en zullen jou het vertrouwen geven om de stappen te zetten die jij wilt zetten. Met de juiste motivatie en leergierigheid kom je heel ver.
Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, leidt elke weg naar de bestemming.’ Zo dus ook mijn weg binnen Euro Planit.”